چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

با توجه به سخنان رهبر انقلاب

یک مستندساز عماری: حذف نیروهای ارزشی در سینما زنگ خطری برای مسئولان است

امیرحسین جوانشیر مستند ساز

سینماپرس: امیر حسین جوانشیر مستند ساز صبح امروز با گلایه از عملکرد وزارت ارشاد در صدور پروانه ساخت به برخی فیلمهای سینمایی گفت: حذف نیروهای ارزشی آسیب جدی به سینما می‌زند و این زنگ خطری برای مسئولان است.

 این مستند ساز در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: پیرو سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ابراز نگرانی حضرت آقا در حذف نیروهای ارزشی و مومن به بهانه برقراری اعتدال، ما هم به حذف نیروهای مومن و ارزشی در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه سینما معترض هستیم.

وی گفت:  ما هم در  این زمینه نگرانیها  و دغدغه هایی داریم و خبرهای که این روزها به گوش علاقه مندان انقلابی و هنر متعهد انقلاب می رسد ، متاسفانه به هیچ وجه اخبار خوبی نیست.

این مستند ساز در ادامه تصریح کرد:  اخبار این روزها حاکی از حذف متعهدین و حذف نیروهای فیلمساز مومن و متعهد عمار است و در این زمینه گلایه های فراوانی از مدیران سینمایی داریم.

جوانشیر تصریح کرد: این روزها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثاری مجوز می گیرند که با فضای امید ، انقلاب و فضای ارزش ها به کلی بیگانه هستند و فاصله زیادی دارند. سیاه نمایی در داستان این فیلم ها جاری است و این اقدامات پیام خوبی برای جامعه ندارد و به تشویش اذهان عمومی می پردازد.

وی گفت:  مدیران این نکته را فراموش نکنند که هنرمندان متعهد به جهت کمک به نظام هیچگاه با برخی رفتارها سرخورده و مردد نمی شوند اما در حال حاضر فیلم هایی مجوز می گیرند که با فضای انقلاب شکوهمند اسلامی زاویه دارند و این موجب نگرانی فیلمسازان ارزشی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.